Betalning


Att handla på Scoretts e-handel är enkelt och säkert. Du kan alltid hitta ett betalningssätt som passar dig. Du kan välja att betala med faktura, kort, direktbetalning bank eller delbetalning. Läs mer om de olika betalningssätten nedan. Scorett samarbetar med Klarna för alla betalningar.

Kort

Du kan betala med Visa och Mastercard. Ingen extra avgift tas ut vid kortbetalning. I samband med orderläggning reserveras beloppet. När varorna skickas från vårt lager dras pengarna från ditt konto. Om någon vara som beställts trots allt visar sig vara slut debiteras du inte för denna. Vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Det innebär att du måste ange en personlig kod innan köpet slutförs. Om ditt kortköp nekas på grund av detta, välj fakturabetalning alt. direktbetalning bank eller kontakta din bank för att aktivera 3D Secure. Endast kort utfärdade i Sverige är godkända.


Scorettkortet

Med Scorettkortet kan du enkelt och bekvämt handla både i våra butiker. Du samlar då dina köp på en faktura som kommer till dig i slutet av nästkommande månad. Med Scorettkortet samarbetar vi med Resursbank. Du måste få hem ditt Scorettkort innan du kan börja handla med det i butik. Har du frågor om ditt köp med Scorettkortet eller vill du ansöka om nytt Scorettkort gör du det här.


Direktbetalning bank

Du kan välja att betala med direktbetalning till Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank. När du valt bank slussas du vidare till bankens egen sida och loggar in på vanligt sätt. Betalningen genomförs direkt från ditt bankkonto när du godkänt transaktionen.


Faktura

Du kan välja att betala mot faktura. Då kan du få hem dina skor och i lugn och ro titta och prova dem innan de betalar. Vi samarbetar med Klarna som hanterar våra fakturor. Fakturan skickas via e-post när produkten packats. Fakturan ska betalas inom 14 dagar räknat från orderdatum. Om betalning inte inkommit inom denna tid skickas en skriftlig betalningspåminnelse. Då utgår en lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt gällande referensränta med tillägg på 24%. För din egen trygghet levereras köp med faktura endast till din folkbokföringsadress. Om retur görs bör Klarna kontaktas för att undvika att en påminnelse skickas ut. Observera att din faktura måste betalas även om din leverans är föremål för reklamation. När reklamationen är behandlad sker återbetalning. Om du har frågor om din faktura, vill stoppa fakturan på grund av retur eller tillfälligt vill flytta fram fakturans förfallodatum kan du göra det via Klarnas hemsida som du hittar här. Du kan också kontakta Klarna på mail info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. Vid beställning med Klarna som betalsätt kommer din folkbokföringsadress upp automatiskt och kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress. Adressen hämtas från Klarnas register och om adressen är felaktig kan du kontakta Klarna. De uppdaterar i så fall sitt adressregister och det slår igenom på köpsidan direkt. Vid delretur ska den eller de artiklar som returnerats dras av från fakturan. Det är ursprungsfakturan som ska betalas, ingen ny faktura skickas ut vid delretur.


Delbetalning via Klarna konto

Du kan även välja att delbetala i din egen takt med Klarna konto.  Du väljer då själv hur mycket du vill betala, lägst 50 kr eller 1/24 av totalbeloppet. Du kan när som helst välja att betala av hela beloppet på en gång. Delbetalningar hanteras av Klarna AB. Alla månadens köp sammanställs på en faktura som skickas ut i början av nästkommande månad. För Klarna konto gäller en månadsränta på 19,9% och en aviavgift på 29 kr per utsänd avi. Vid faktura- och kontoköp görs en kreditupplysning och en kopia på upplysningen kan komma att skickas till din folkbokföringsadress. Du kan få svar på frågor om din faktura och mer information om Klarna konto här. Du kan också kontakta Klarna på mail info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. Vid beställning med Klarna som betalsätt kommer din folkbokföringsadress upp automatiskt och kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress. Adressen hämtas från Klarnas register och om adressen är felaktig kan du kontakta Klarna. De uppdaterar i så fall sitt adressregister och det slår igenom på köpsidan direkt. Vid delretur ska den eller de artiklar som returnerats dras av från fakturan. Det är ursprungsfakturan som ska betalas, ingen ny faktura skickas ut vid delretur.


Presentkort och bonuscheckar

Våra nya presentkort som har ett skrapfält på baksidan med en pinkod kan utnyttjas i webshopen. Bonuscheckar eller andra värdecheckar kan inte utnyttjas i webshopen.

Laddar