Vanliga frågor



Hur kan jag söka mitt paket?

Leverans med Posten Mypack: Du får ett mail när leveransen lämnar vårt lager med Posten MyPack där det framgår vilket kollinummer leveransen har. Du kan söka efter kollinummer på www.posten.se. Leveranstiden är 1-3 vardagar, den kan bli någon eller några dagar längre vid hög belastning.
Uthämtning i butik: Du får ingen kollinummer att följa leveransen på utan ett sms när paketet ankommer din butik. Leverans till butik tar 2-4 dagar. Läs mer här.

På webbsidan finns varor med texten "Nyhet på väg". Kan jag beställa eller reservera dessa?

Nej, du kan endast handla de varor som finns på lager.

På webbsidan finns varor med texten "Endast i butik". Kommer dessa tillbaka till webshopen?

En del av de varor som står som "Endast i butik" kommer också tillbaka in på webblagret. Varor som är slut i e-handeln finns ofta kvar i våra butiker. På de flesta artiklar kan du även se butikstillgänglighet i anslutning till produktbilden på hemsidan. Kundtjänst kan också ge närmare besked.

Hur kan jag betala mina varor?

Du kan betala med kort (Visa, Mastercard), Scorettkort, faktura, konto och via direktbetalning bank. Läs mer här.

Hur levereras mina varor?

Du kan antingen välja att utan extra kostnad hämta ditt paket i din närmaste Scorettbutik. Leveranstid 2-5 dagar. Du kan också få dina varor levererade med Posten Mypack till ditt närmaste ombud. Leveranstiden är då 1-3 dagar. Läs mer här.

Vad kostar frakten?

Scorett erbjuder fri frakt om du hämtar ditt paket i en Scorett-butik. Frakten är också fri på leverans med Posten Mypack för order på minst 1200 kr. För order under 1200 kr är fraktkostnaden 39 kr. Vill du nyttja din ångerrätt kostar returfrakt till lager med Posten Mypack 59 kr.

Jag bor inte i Sverige. Kan jag ändå beställa varor i Scoretts webbhandel?

Nej. Än så länge levererar vi bara till adresser i Sverige.

Kan jag se i vilka butiker en viss vara finns?

Ja, om du vill veta om en artikel finns i någon av våra butiker markerar du den storlek du är intresserad av och trycker på länken "Finns varan i butik?" Du kan även markera storlekar som är slut i webshopen. Om länken "Finns varan i butik?" saknas är troligtvis urvalet i butik väldigt litet. Kundtjänst kan då ge närmare besked.

Vad gör jag om jag fått fel vara eller om något saknas?  

Kontakta kundtjänst här.

Hur gör jag om jag vill returnera eller byta en vara?

Vill du byta din vara kan du gå till valfri Scorettbutik och byta varan till en annan storlek eller modell. Se lista över våra butiker här.
Vill du göra ett byte till e-handelslagret, gör du en retur på den första varan och gör en ny beställning på scorett.se. 
Vill du returnera varan ska det göras till vårt e-handelslager. Då använder du returfraktsedeln som bifogades leveransen. Retur till e-handelslagret kostar 59 kr vilket regleras i samband med återbetalningen. Läs mer om returer och byten här.

Jag har hämtat mitt paket i butik och saknar returfraktsedel?

Kontakta kundtjänst så skickar vi dig en returfraktsedel. Kontakta kundtjänst här.

Kan jag utnyttja presentkort eller bonuscheckar i Scorett Webbhandel?

Våra nya presentkort som har ett skrapfält på baksidan med en pinkod kan utnyttjas i webshopen. Bonuscheckar och värdecheckar kan endast lösas in i butik.

Jag har valt Klarna som betalsätt och kan inte slutföra mitt köp?

När du väljer Klarna faktura eller konto som betalsätt måste du ange ditt personnummer. Glöm inte att klicka på rutan "Hämta uppgifter" för att du ska kunna se dina adressuppgifter. Innan dess kan du inte godkänna våra köpvillkor och slutföra ditt köp. 

Jag har valt kortbetalning som betalsätt och kan inte slutföra mitt köp?

Vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Det innebär att du måste ange en personlig kod innan köpet slutförs. Om ditt kortköp nekas på grund av detta, välj fakturabetalning alt. direktbetalning bank eller kontakta din bank för att aktivera 3D Secure. Dessutom är endast kort utfärdade i Sverige godkända för betalning.

Laddar