Köpvillkor


Välkommen till Scoretts e-handel. Vi vill att det ska var så enkelt och bekvämt som möjligt att handla hos oss. Här har vi samlat all information som gäller köp, betalning, leveranser och returer. Du kan också gå till avsnittet Vanliga frågor och där förhoppningsvis få svar på det du undrar.

Om du behöver mer hjälp står vår kundtjänst till förfogande på

Mail:  kundtjanst@scorett.se

Telefon:  010-498 00 00

Kundtjänst öppettider:  mån-fre kl 08-19, lör 10-15, sön stängt

Så här handlar du

Här följer en kort beskrivning av de steg du går igenom när du handlar.

Om du är medlem i vår kundklubb Solemate måste du första gången du är inne i shopen registrera ett e-handelskonto. Det gör du under länken Logga in längst upp på sidan. Du anger din mailadress och ett lösenord. Din mailadress blir sedan ditt nya användar-id när du vill logga in på Mina sidor. När du lagt upp ditt konto kan du varje gång du kommer till shopen börja med att logga in på Mina sidor. Då behöver du inte ange dina personuppgifter när du kommer till kassan och du får också bonus på varje köp du gör.

Du väljer någon av huvudkategorierna längst upp på sidan, Dam, Herr, Junior, Accessoarer eller Skovård. Du kan också välja Varumärke och leta upp det varumärke du söker.

Du kan därefter filtrera din sökning med hjälp av följande filter: Kategori, Varumärke, Storlek, Färg och Urval. Under varje kategori kan du välja ett eller flera val. Observera dock att du endast kan välja ett val i kategorin Varumärken. Scorett har valt att visa hela säsongens sortiment, även det som ännu inte finns på lager. För att se hela sortimentet, välj att filtrera på "Visa allt". Varor som ännu inte kommit hem markeras med texten ”Nyhet på väg”. Observera att de varor som är markerade "Nyhet på väg" inte går att beställa eller reservera. En preliminär leveranstid visas på dessa varor. Observera att denna leveranstid är ungefärlig och inte kan garanteras. Scorett ansvarar inte för förseningar orsakade av Scoretts leverantörer. Det kan hända att den preliminära leveranstiden är passerad och det beror i så fall på att vi inte hunnit uppdatera våra register. Om en vara är slut i e-handeln visas texten ”Finns i butik”, dock kan varan finnas kvar i flera av våra butiker. Att en vara står som "Finns i butik" kan även betyda att den är tillfälligt slut i e-handeln och på väg in på lager igen. Mer information om detta kan kundtjänst ge. När du hittat en produkt du vill ha klickar du på den för en mer detaljerad beskrivning, och möjlighet att se fler bilder. De storlekar som finns på lager är tydligt markerade. Storlekar som inte finns på lager är svagt gråfärgade. När du hittat något du vill handla väljer markerar du önskad storlek och trycker på knappen "Lägg i korg". Önskar du mer än en av samma artikel lägger du ytterligare en i varukorgen. Om du vill veta om en artikel finns i någon av våra butiker markerar du den storlek du är intresserad av och trycker "Finns varan i butik?" Alla storlekar går att markera, även de storlekar som är slutsålda i webshopen.

När du är klar med dina inköp går du till kassan längst upp till höger. Innan du slutför ditt köp kan du välja att ta bort varor eller ändra antal i varukorgen. På betalsidan väljer du betalningsmetod och avslutar ditt köp. Alla leveranser sker med Posten MyPack.


Priser

Alla priser anges i SEK och är inklusive 25% mervärdeskatt. Kampanjpriser gäller, om inget annat anges, så länge lagret räcker. Vi reserverar oss för att vid kampanjer kan avvikelser i priser kan förekomma mellan butik och webshop.


Åldersgräns

Du måste vara 18 år för att handla i Scoretts e-handel.


Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars ångerrätt i Scoretts e-handel. Är du inte nöjd med något du beställt kan du skicka tillbaka din vara till vårt lager. Se avsnittet "Byte/returer" för närmare information om byte och returer.


Slutförsäljning

Vi reserverar oss för slutförsäljning och felaktiga lagersaldon. När du lägger en order hamnar den artikel du valt i kundkorgen. Det kan dock inträffa att någon annan kund samtidigt hinner slutföra ett köp med samma vara, om det inte finns tillräckligt med varor på lager kan det hända att din vara inte längre finns kvar i kundkorgen när du kommer till betalläget. Vi reserverar oss för tryckfel i texter, priser och produktinformationer. Vi reserverar oss för att de färger som återges på din skärm inte helt stämmer överens med verkligheten. Färgåtergivningen kan bero på din individuella skärminställning.


Personuppgifter

Scorett hanterar alla personuppgifter på ett korrekt och kontrollerat sätt för att dina uppgifter inte ska kunna läsas av obehöriga. När du lägger din beställning hos oss måste du uppge dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala via faktura eller delbetalning måste du även ange ditt personnummer. Även om du väljer att bli medlem i vår Bonusklubb måste du uppge ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullgöra transport, betalning och fakturering. Dina personuppgifter måste vi lämna vidare till vår betalningsförmedlare DIBS, vår fakturapartner Klarna samt vår logistikpartner för att de ska kunna fullgöra sina åtaganden. Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att infomrationen om dig raderas. Vi följer Personuppgiftslagen PUL och de personuppgifter som lämnas vid köp används endast för att administrera ditt köp. Dina personuppgifter lämnas aldrig ut till tredje part. För mer information angående säkra betalningar läs mer under rubriken Betalning.

Reklamationer

Scorett ansvarar för att varor som levereras går i väg i felfritt skick. Skulle ändå varan vara trasig eller felaktig när den kommer fram ska kundtjänst kontaktas innan varan returneras. En skada ska meddelas inom skälig tid från det att skadan upptäcktes. Eventuell transportskada bör noteras i samband med utlämningen. En transportskada behandlas på samma sätt som övriga reklamationer. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella frakt- och fakturaavgifter i samband med köpet återbetalas. Enklast är att du vid en reklamation vänder dig till en Scorettbutik. Hitta din närmaste Scorettbutik här. Reklamationer kan även anmälas på telefon eller mail till kundtjänt. Bifoga gärna en bild. Scorett följer Distanshandelslagen och Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och beslut.

Har du fått avslag på din reklamationsansökan men hävdar att beslutet är felaktigt hänvisar vi dig att göra ett ärende hos ARN (www.arn.se Box 174, 10123 Stockholm). ARN eller Allmänna reklamationsnämnden tar oberoende beslut ibland annat reklamationsfall. Scorett Footwear AB medverkar alltid i eventuella tvister hos ARN och rättar sig alltid efter ARNs beslut.

Laddar